Start blog

Social media netwerken, zoals LinkedIn, Facebook en Twitter, nemen in hoog tempo de rol van traditionele Werving & Selectie over bij het vinden van een baan.

Dus zorg dat je als werkzoekende pro-actief hierop inspeelt !! Tja je zal vast denken; ohja hoor daar hebben we er weer eentje die ff komt vertellen hoe het moet…..dussss….. wat kom je dan koekeloeren op mijn blog wink

Alle gekkigheid op een stokkie….je hoeft maar te google-en en je vindt allerlei blogs over hoe je moet solliciteren met Social Media, maar velen van hen is zo blabla oppervlakkig en te globaal en mist nadere uitleg.

Dus waarom deze blog?

Omdat ik graag de ontbrekende uitleg met jullie wil delen wat gewoon socia(a)l is, aangezien we het hebben over Social media wat staat voor Sociaal netwerk platforms.

Delen = weten = elkaar versterken IS sociaal met elkaar omgaan.

Ik zie mezelf als een webcrawler (uitleg zie wikipedia webcrawler) en vanuit mijn interesse voor social media en de huidige arbeidsmarkt verzamel ik nuttige en interessante informatie hierover. Veelal zijn de artikelen vanuit werkgevers of recruiters ‘point of view’ geschreven, en met mijn blogs wil ik de vergaarde informatie vertalen (lees=omdenken) naar en vanuit de positie van een werkzoekende in simpel Jip en Janneke taal ^_^

Het is een start van mijn blog en ben benieuwd naar jullie reacties! Feel free to comment 🙂

Zijn er onduidelijkheden of mist er een goede tip laat het mij weten dan voeg ik deze toe! incl. dank en verwijzing smile
nogmaals delen =weten

Geef een reactie

