LinkedIn lanceert nieuwe mobiele app voor slideshare

SlideShare is een online dienst om presentaties te delen en is sinds 2012 onderdeel van LinkedIn. Mobiel vriendelijk maken kon niet uitblijven 🙂

Nu is het moment daar gekomen sinds gisteren (02 oktober 2014)  is er een vernieuwde slideshare app beschikbaar in de appstore & bijgewerkte versie in de google playstore!

blog slideshare linkedin

Met m00ie functies “gelinked” smiley  aan linkedin namelijk een notificatie krijgen als iemand in jouw netwerk iets nieuws uploadt, zoals ook is aangegeven in de officiële Linkedin blog. Op basis van jouw interesses wordt elke dag 2 slideshows getoond in het berichtencentrum.

Dit werkt trouwens alleen op de nieuwste iPhones met de nieuwste update 8.0 of hoger (iPhone 5, iPhone 6 en iPhone6 plus).

Ik heb nog niet ontdekt hoe en of de linkedin connecties zichtbaar zijn in de vernieuwde slideshare app….dat zal de komende dagen wel blijken als linkedin leden & slideshare houders de nieuwe app hebben aangeschaft. Ben je één van mijn connecties dan zal je vast een like van mij ontvangen 🙂

Via de app zelf kun je door presentaties bladeren en zoeken van vrienden en personen uit je zakelijke netwerk. Zoeken naar presentaties op naam van auteur, onderwerp of binnen categorieën interesse gebied om te volgen.

Heb je een interessante presentatie gezien dan kan je de presentaties scherm vullend in landschapsweergave bekijken en tevens de volgende handelingen doen:

(de handelingen spreken voor zich, maar voor het gemak heb ik screenshots gemaakt)

Ik neem als voorbeeld de presentatie Hootsuite van Lydia Woudenberg alias Hootfantips 

keuze slideshare   en  kan je de volgende handelingen doen:

-Liken

– save : downloaden voor offline gebruik.

actie slideshare

 

– bladeren/ zoeken in presentatie slides ; overigens alleen in de landscape weergave:

landschap     landscape weergave

 

-delen : uiteraard als update delen op Linkedin, twitter facebook of pinterest of simpelweg mailen

kies linkedin              slideshare delen op linkedin

Overigens zou het voor de iPad ook al mogelijk zijn om de nieuwere slideshare app te gebruiken, net gecheckt wat niet het geval is, maar dat is kwestie van tijd…..:-)

Een mooie mobiele “on the go” ontwikkeling van Linkedin weer, maar ik vraag me af ofdat de slideshare gebruikers het váak gaan gebruiken……

Als je een nieuwe presentatie maakt gebruik je in veel gevallen toch de desktop (in mijn geval het gemak van de muis)  smiley muis en is het een 1-2tje om direct te uploaden via slideshare en door te plaatsen op Linkedin, toch?

Ben benieuwd wat je van deze blog vindt, heb je een feature/handeling ontdekt wat ik over het hoofd heb gezien, laat het me gerust weten dan zal ik een update doorvoeren met vermelding van jouw aanvulling uiteraard!

Voor het gemak heb ik van deze blog een slideshare gemaakt, dus feel free om te delen, wel via de mobiele app hé 🙂smiley mobiel

 

Linkedin slideshare mobiele app

 

 

 

 

Geef een reactie

